Frontrunners in de sport bezoeken The Next Web

Frontrunners bij The Next Web 2018

Blockchain, Artificial Intelligence, bots en automatisering… Een aantal termen die ons op 25 mei om de oren vlogen. The Next Web (TNW) conference is hét event op het gebied van technologie en data, met toonaangevende sprekers van over de hele wereld. Een mooi moment om als Frontrunners de eerste inzichten en informatie op te halen die kunnen helpen in de stappen die we als sportsector moeten gaan zetten! Er valt namelijk nog een hele wereld te ontdekken..  

Aan het einde van de dag probeerden we gezamenlijk te bepalen wat wij meenemen van TNW en welke inspirerende verhalen we kunnen toepassen op onze dagelijkse praktijk. Hoewel sommige innovaties nog ver van ons af staan, zagen we hier en daar toch mogelijkheden.  

Wat vooral bij bleef, waren de vaak inspirerende verhalen van verschillende sprekers en de boodschap die zij wilden meegeven, die ook meteen leidden tot overwegingen voor ons werk in de sport: 

  • “Klanten vertrouwen klanten. Weet dit en maak er gebruik van. Maak klanten tot stakeholders. 84% van de millennials koopt iets op aanraden van onbekende andere consumenten.”
  • “Gebruik de data van vandaag de dag om de behoefte van morgen te bepalen. En niet om in te spelen op de behoefte van nu.” 
  • “Volg nooit blind je data, maar gebruik data om je plannen te valideren. Combineer inzichten uit data altijd met onderzoek en visie.” Een vraag die wij ons hierover stelden, is of we dit altijd doen. Of laten we ons nogal eens verleiden om ons handelen slechts te baseren op één van deze drie aspecten?
  • “In 2020 praten mensen meer met bots dan met hun partner.” Misschien kunnen we binnen de sport chatbots ontwikkelen die de meeste gestelde vragen beantwoorden, zo houden wij tijd voor andere dingen 
  • “Wees niet bang om te experimenteren. Leer vervolgens en itereer.” Hebben wij in de sport het lef om deze cyclus te steeds te herhalen? En hoe zouden we dat dan moeten organiseren? 
  • “Data, onderzoek en ervaringen zijn het werk van iedereen, niet van één individu.” Ervaren we dat binnen ons werk ook zo? 
  • “Trends en innovaties zijn eigenlijk altijd nieuwe manieren om aan basale menselijke behoeftes  te voldoen.” Sport is daardoor, als vervuller van verschillende behoeftes (gezondheid, sociale contacten, drang naar competitie) eigenlijk een ideale kweekvijver voor innovatie.  
  • “Emailmarketing werkt! Gemiddelde ROI is 38 euro per geïnvesteerde euro. “Send beautiful designed e-mails to people that really want it.””

Bovenstaande vormt slechts een kleine afspiegeling van wat we tijdens de conferentie hebben gehoord. Zaak nu is om alles te verwerken en die haakjes eruit te pikken die ons gaan helpen om de transformatie in de sport te realiseren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*